Så ska Forever 21 fånga millennium-kunden – här är nya skönhetskonceptet

Nu rullar Forever 21 ut sitt skönhetskoncept Riley Rose i USA. Förra veckan öppnade den första i köpcentrumet Glendale Galleria i Los Angeles.
Text: Daniel Norman

Riley Rose ska öppna i tio av General Growth Properties köpcentrum runt om i USA innan årets slut. Dessutom lanseras en nätbutik i november, rapporterar amerikanska medier. 

Konceptet riktar sig till millennium-generationen och kommer förutom skönhetsprodukter att sälja godis, heminredning med mera. 

Bakom satsningen ligger Linda och Esther Chang, döttrar till Forever 21:s grundare. 

–  Vi kände som om det fanns ett hål i marknaden. Det finns inget livsstilskoncept som inte bara har skönhetsprodukter utan även heminredning och annat och som gör det på ett trendigt och instagramvänligt sätt, säger Linda Chang rapporterar Fashionista. 

Hon kallar konceptet för en hyllning till målgruppen. 

Sortimentet har systrarna valt ut själva och det består av varumärken som de själva gillar men också hajpade varumärken som tidigare bara funnits online. 

Butiken går i rosa. 

– De kallar det ”millenial pink”, säger Linda Chang. Det fungerar bra ihop med vårt namn Riley Rose.  

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...