Presenteras i New York – snart når Klums kläder Lidls svenska butiker

Lidl slår på stort med sin nya modekollektion. De Heidi Klum-designade kläderna presenteras vid New York Fashion Week och finns i svenska butiker den 18 september.
Text: Andreas Dyrberg Skog

Lidl har länge sålt kläder i sina butiker, men nu höjer kedjan modegraden med en kollektion under egna varumärket Esmara – designad av tidigare supermodellen Heidi Klum.

– Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, säger Heidi Klum i ett pressmeddelande.

Kollektionen omfattar kläder, skor och accessoarer och kommer att finnas i alla Lidls butiker som har non food-sortimentet.

– Kollektionen kommer exponeras tydligt med bland annat bildmaterial från kampanjen och möjlighet att titta och känna på plaggen, säger Linn Hultén, presskontakt på Lidl.

Kampanjen är starten för konceptet Lidl Fashion Week som kommer att återkomma med regelbundna mellanrum.

– Vi kan lova ytterligare en spännande överraskning innan jul i år, säger Linn Hultén.

Varför satsar ni på ett klädsortiment med högre modegrad?
– Vårt ordinarie textila sortiment går väldigt bra och uppskattas av kunderna, vi märker helt enkelt ett stort intresse för mode bland våra kunder. Eftersom vi äger hela produktionen kan vi jobba hållbart och i större volymer. Vi hoppas och tror att våra kunder kommer uppskatta att vi nu höjer modegraden. Satsningen ersätter inte vårt ordinarie textilsortiment, det finns kvar som vanligt.

Vd-bytet hos Coop Sverige

Annons:
Annons:

Axfoods apotekssatsning

Loading...