Foto: Shutterstock

Orderrekord och dubblad omsättning under Singles Day: ”Vi satsar nästa år”

Singles Day blev Sportamores bästa försäljningsdag hittills i år. Media Markt dubblade omsättningen online. ”Ett fenomen som är här för att stanna”, säger Media Markts PR- och kommunikationschefen.
Text: Daniel Norman

Market kunde i går berätta om Elgigantens lyckade satsning på Singles Day

Även konkurrenten Media Markt valde att satsa på den stora shoppingdagen. 

– Jag kan inte de dig några absoluta försäljningssiffror men vi har sett att intresset för Singles Day varit stort, framför allt på nätet där vi dubblade omsättningen jämfört med motsvarande lördag förra året, säger Jenny Pedersen, PR- och kommunikationschef till Market. 

– Vi kommer att satsa på Singles Day nästa år, vi är säkra på att det är ett fenomen som är här för att stanna, fortsätter hon. 

För Sportamore blev lördagen den bästa försäljningsdagen hittills i år. 

– Intresset för Singles Day överträffade våra förväntningar i år. Försäljningen mer än fördubblades jämfört med föregående år och vi kan därmed också summera årets största handelsdag, säger marknadschef Joakim Friedman i en kommentar. 

Det här var tredje året som Sportamore uppmärksammade Singles Day. E-handlaren såg ett hög efterfrågan på jackor, kängor och löparskor. 

Annons:
Annons:
Loading...