Foto: Susan Karling

Nu ändrar Coop sitt medlemserbjudande igen: ”Kan hjälpa oss ta kunder”

Coop förändrar erbjudandet till medlemmarna. Inköp kan ge upp till fem procent tillbaka. ”Vi kan locka nya kunder”, säger Coop Norrbottens vd Peter Fjällborg.
Text: Thomas Ohlén

Coop Sverige och de 30 regionala och lokala föreningarna i landet justerar vid halvårsskiftet ännu en gång villkoren för de cirka 3,4 miljoner medlemmarna.

Dessa kan få upp till fem poäng vid inköp i Coops butiker.

Poängintjäningen börjar om varje månad och delas ut vid köp.

– Vi skapar ett enklare och tydligare erbjudande för våra medlemmar där de belönas med mer poäng när de handlar mer, säger Coop Sveriges affärsområdesdirektör Björn Larsson.

Hur många poäng varje köp ger avgörs av en trappa där antalet poäng som tjänas per krona ökar för varje tusenlapp.

Som mest kan en medlem få fem poäng tillbaka per krona.

– Det kan jämföras med högst två poäng per krona i det nuvarande systemet.

Samtidigt förbättras medlemspriserna med ett större utbud av färskvaror.

– Vi vet att dessa är populära hos våra medlemmar, säger Björn Larsson.

Coops medlemmar får fler poäng ju med de handlar med det nya systemet.

Coop Norrbottens vd Peter Fjällborg är positiv till förändringen.

– Jag är säker på att våra trogna kunder kommer att uppskatta detta.

Hur bedömer du möjligheterna att ta kunder från konkurrenterna?
– Det kan absolut hjälpa till, säger Peter Fjällborg.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...