Foto: Pontus Edman

Näringslivets grand old lady är bäst på att kommunicera: ”Det är en stor heder”

Zara Larsson, Spotifys grundare och Kent. Alla får de se sig slagna av Axel Johnsons ägare. Antonia Ax:son Johnson är näringslivets superkommunikatör 2017.
Text: Daniel Norman

Andra på listan:

30. Lina Söderqvist, marknadschef, Åhléns.
41. Patrik Bonnier-Nygren, marknadschef Ikea Sverige.
44. Sebastian Siemiatkowski, vd och grundare av Klarna. 
66. Rune Andersson, grundare av Mellby Gård som är delägare i Kappahl och Smarteyes.
98. Carolien Forsshéll, tidigare kommunikationschef för Lidl, nu vd för Happy Homes. 

”I kvartalsekonomins tidevarv håller pristagaren bergfast i sina värderingar, oavsett vad omvärlden för tillfället tycker. Företagets syfte är och förblir större än att bara tjäna pengar”, skriver tidningen Resumé i sin motivering. 

– Det är fantastiskt roligt. Just det här ordet superkommunikatör tycker jag gör det extra kryddat. Det är en stor heder och väldigt, väldigt roligt, säger hon till tidningen. 

För att bli en superkommunikatör krävs att man vågar vara personlig menar hon. 

– Man måste vara grundad i sin personliga uppfattning och gärna med passion. 

Antonia Ax:son Johnson är inte den enda med koppling till handeln som hamnar topp tio på Resumés lista, Coops marknadsdirektör Björn Larsson återfinns på just tionde plats. 

Sommar

Market i Almedalen

Attacken på Drottninggatan

Loading...