Foto: Gustaf Olsson

Mio ökar åter mer än branschen

Heminredningskedjans omsättning ökade med 16 procent under 2016. Det är åttonde året i rad som Mio växer mer än möbelhandeln.
Text: Mikael Sydner

Ökningen under 2016 gjorde att Mios försäljning gentemot konsument landade på 5,1 miljarder kronor.

– Nöjda är vi absolut, men långt ifrån mätta, säger Mios vd Björn Lindblad.

Ökningen i januari blev elva procent vilket betyder att Mio haft tillväxt 60 månader i rad.

– Vi har aldrig haft så många besökare i butik och vi ser hur bra våra fysiska butiker samverkar med e-handeln som haft en fantastisk utveckling sedan den startades för tre år sedan, säger Björn Lindblad.

För närvarande öppnar kedjan en butik i Lund och bygger nya hus för butikerna i Sundsvall och Uppsala.

– Ambitionen är ytterligare 1-2 nya butiker under året där diskussioner pågår just nu, säger Björn Lindblad.

Mios verksamhetsår löper från maj till och med april.

Annons:
Annons:
Loading...