Mio fortsätter växa: ”Gläder mig extra att samtliga butiker rapporterar tillväxt”

Mios omsättning ökade med 15,7 procent i jämförbara enheter senaste räkenskapsåret meddelar kedjan.
Text: Daniel Norman

Enligt egna siffror sålde Mio för 5,4 miljarder kronor under sitt senaste räkenskapsår som avslutades sista april.

Tillväxten landade på 885 miljoner kronor vilket är en ökning på 15,7 procent i jämförbara enheter. 

– Det finns mycket positivt att lyfta under året men något som gläder mig extra är att samtliga butikerna rapporterar tillväxt och att vi ser en tillväxt i samtliga av våra produktområden, säger Mios vd Björn Lindblad.

Även online skördar kedjan framgångar. Mio.se hade över 20 miljoner besökare under senaste räkenskapsåret och kedjan tror på 100 procent i försäljningsökning i år vilket är i nivå med den förra året.

– Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt presterat, säger Björn Lindblad.

Mio har nu över 70 butiker runt om i landet efter fyra nyöppningar under räkenskapsåret. 

– Detta sammantaget ger oss en oerhört stark grund att växa vidare på, summerar Björn Lindblad. 

Foto: Gustaf Olsson
Samtliga Mio-butiker växte förra året.
Sommar

Market i Almedalen

Attacken på Drottninggatan

Loading...