Lindex vill göra det lättare för kunden att hitta de perfekta byxorna – lanserar lösning

Nu vill Lindex hjälpa kvinnor att hitta rätt byxor. 15 olika passformer döpta med kvinnonamn ska hjälpa kunderna att hitta rätt.
Text: Daniel Norman

– Vi vet att många upplever det svårt att köpa byxor och det ska vi ändra på, säger Malin Lindgren, design- och inköpschef för Lindex, i en kommentar. 

Satsningen går under namnet Pants Solution och bygger på samma koncept som Bra-volution vilket Lindex lanserade för tre år sedan. Där hjälpte kedjan kunderna att hitta en bh med perfekt passform. 

15 olika passformer kommer att förses med kvinnonamn. När kunden hittat sin favorit kan den lätt hitta den i olika tappningar, namnet hänger med. 

– Låt oss säga att du har provat några olika modeller och kommit fram till att Nomi är en av dina favoriter. Då vet du att alla byxor med samma namn sitter lika bra, oavsett utförande, material eller tappning. Det underlättar shoppingen såväl i butik som online, säger Malin Lindgren. 

Några av modellerna har redan nått butik. Nea, Iris och Nomi är tre av byxorna kunderna kommer att få bekanta sig med. 

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...