K-rauta firar moderslandet med kampanj: ”I grund och botten ett finskt företag”

I dag fyller Finland 100 år. För K-rauta i Sverige var det självklart att uppmärksamma dagen. ”Det finska arvet finns hos oss”, säger Magnus Jirlow, tillförordnad marknadschef.
Text: Daniel Norman

I dag är det 100 år sedan Finland blev självständigt. Det tycker K-rauta är viktigt att uppmärksamma, även här i Sverige. 

– Den finska självständighetsdagen är en viktig del av den finska historien och vi är i grund och botten ett finskt företag, säger Magnus Jirlow till Market. 

K-rauta har valt att hylla moderslandet genom en kampanj på Facebook. 

– Den riktar sig till våra Facebook-kompisar där vi har en tävling. Den som lämnar den bästa motiveringen kan vinna en resa till Finland men också annat smått och gott, säger Magnus Jirlow. 

Han berättar att intresset varit stort. 

– Vi är glada för det engagemang som våra Facebook-kompisar visat oss. Det är intressant att så många från vårt modersland, finnar och finlandsvenskar, väljer att lyfta fram sitt ursprung i sina motiveringar. Det kanske tyder på att vi ligger dem lite varmare om hjärtat än vad våra konkurrenter gör, säger Magnus Jirlow. 

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...