Jula sjösätter digital strategi

Katalogen i en app och en helt ny e-handel. Jula laddar för en mer digital framtid. ”Vi ser ett stort behov.”
Text: Mikael Sydner

I ett första steg lanserar Jula ny app med katalogen i digital form. Samtidigt lanseras en ny typ av papperskatalog.

– Man kan säga att den är ett mellanting mellan katalog och magasin som kommer att ges ut fyra gånger per år i samband med respektive säsongsstart, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på Jula.

Nästa steg blir en ny e-handel som ska lanseras under våren 2017.

– Vi ser givetvis ett stort behov och det pågår ett hårt arbete med vår e-handelslösning för att möta det behovet. Samtidigt är vi noggranna med att Julas e-handel ska bidra till vår totala affär och kunna leverera resultat från dag ett.

Den nya digitala strategin ska bidra till ökad lönsamhet framöver.

– Vi slår oss inte till ro med att bara leverera resultat kortsiktigt, vi jobbar även hårt med att utvecklas för att kunna möta den framtida kundens behov på bästa sätt, säger Jonas Järrenfors.

Annons:
Annons:
Loading...