Foto: Daniel Norman

Jula låter kunderna hämta e-leveranserna i varuhusen: ”Lanseras på bred front”

Tidigare i år lanserade Jula sin e-handel. Nu satsar kedjan på click and collect. ”Det är mycket attraktivt”, säger vd Joachim Frykberg.

I juni lanserade Jula e-handel efter att en period aktivt valt bort distanshandel. Redan nu adderar kedjan fler tjänster till konceptet. 

– Vi har hela tiden sett e-handeln som startpunkten för något nytt, som sedan ska utvecklas kontinuerligt. Glädjande nog har utvecklingen av konceptet gått fortare än planerat, och därför kommer vi nu att lansera Hämta i varuhus på bred front, säger Joachim Frykberg. 

Click and collect, eller Hämta i varuhus som Jula valt att kalla konceptet, testas just nu i flera varuhus. Planen är att det ska finnas i alla varuhus på samtliga marknader i mitten av oktober. 

– Att beställa på nätet och sedan hämta den reserverade produkten i varuhuset är mycket attraktivt, det ser vi tydligt i våra tester och den återkoppling får vi också från våra kunder, säger Joachim Frykberg som berättar att Jula kommer att fortsätta att utveckla sitt erbjudande för att tilltala kunden. 

– Detta är ett viktigt strategiskt steg för oss, men det är långt ifrån det sista. Vi kommer att fortsätta utveckla vår handel för att alltid kunna möta våra kunders behov på bästa sätt, både i varuhusen och på nätet.  

Annons:
Annons:
Annons:

Debatt

Analyser

Rapporter

Market Premium

Loading...