Inneboende får ta plats i Åhléns nya kampanj: ”Viktigt att alla känner igen sig”

Åhléns väljer att visa upp höstens heminredningsnyheter hos inneboenden. ”Genom att använda oss av riktiga människor hoppas vi nå fler av våra kunder”, säger Åsa Runnvik på Åhléns.
Text: Daniel Norman

Bäddat för fler heter kampanjen som Åhléns heminredningskampanj. 

Där vill varuhuskedjan visa upp höstens sortiment i vanliga hem. 

– Vi har valt att visa upp höstens inredningsnyheter hos inneboende, dels för att det är rum som aldrig annars syns i inredningssammanhang och dels för att understryka att varje hem börjar i sovrummet, säger Åsa Runnvik, projektledare PR hos Åhléns, till Market. 

I kampanjen syns inneboende som flyttat in hos någon annan. Tre olika konstellationer lyfts fram. 

– Vi tycker att det är viktigt att alla ska kunna känna igen sig i vår kommunikation över tid och genom att göra kommunikation som bryter mot traditionell inredningsreklam och genom att använda oss av riktigt människor hoppas vi nå fler av våra kunder, säger Åsa Runnvik. 

Kampanjen har premiär i dag. 

Annons:
Annons:
Annons:

Debatt

Analyser

Rapporter

Market Premium

Loading...