Foto: Pressbild

Husqvarna klipper till i Täby

Husqvarna öppnar pop up store i Täby Centrum för att ge rådvilla villaägare experthjälp i trädgårdsfrågor – och för att sälja robotgräsklippare med möjlighet till både hemleverans och installation.
Text: Agneta Renmark

Den 23 mars är det premiär för Husqvarnas nya pop-up store i Täby Centrum, som erbjuder ett komplett sortiment av robotgräsklippare och andra användarvänliga batteriprodukter.

Under hela trädgårdssäsongen fram till slutet av september ska kunderna få kunskap och inspiration genom personlig rådgivning och med trädgårdsmästare på plats som delar med sig av sina bästa tips och idéer inför trädgårdssäsongen.

– Vi hoppas att villaägare i norra Stockholmsområdet ska upptäcka Husqvarna som varumärke – att vi har många smarta lösningar för ett enklare trägårdsliv, säger Mathias Damberg, regional marknadschef på Husqvarna.

Han förklarar att Husqvarna av tradition varit starkast på landsbygden i och med att man är stora på motorsågar och skogsmaskiner, men att trädgård blivit ett allt viktigare område under de senaste åren.

Vilken är den största utmaningen för trädgårdsägare i allmänhet?
– Ofta är det tiden som saknas. De flesta av oss vill ha en grön oas men utan att stressa ihjäl oss. När vi väl är lediga vill vi njuta i stället för att ta itu med en överväxt trädgård. Med hjälp av en bra robotgräsklippare kan man frigöra tid samtidigt som man får ett betydligt bättre resultat, säger Mathias Damberg.

– Dessutom har du ju miljöaspekten. Genom att använda batteriprodukter slipper man problemen som bensinprodukter medför. Vi vill gärna vara en spelare som bidrar till en bättre miljö för alla.

Husqvarna pop-up store är en del av Husqvarnas Concept store i Barkarby, som är öppen året runt.

– Vi ser det här som ett test på vad som händer när man placerar varumärket Husqvarna i ett A-läge. Om det fungerar som vi hoppas så vill vi gärna utveckla konceptet vidare tillsammans med våra återförsäljare under nästa säsong, säger Mathias Damberg.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...