Hjärtats vd: Vi ska ha kundmöten i världsklass

Apotek Hjärtat ska bli bäst och störst med hjälp av hög service och nya typer av samarbeten. ”Vi vill ge ett outstanding kundmöte där varje medarbetare är beredd att gå den där extra sträckan”, säger vd Anders Nyberg.
Text: Agneta Renmark

Apotek Hjärtat är efter Icas uppköp och sammanslagningen med Cura den näst största aktören på den svenska marknaden med en marknadsandel på drygt 30 procent.

Vd Anders Nybergs vision är att göra Hjärtat både bäst och störst.

– Vi ska skapa framtidens apotek med det bästa hälsoerbjudandet och genom att inspirera och överträffa förväntningar, säger han, och förklarar att det handlar om att vara lyhörd för kundernas behov och att förenkla deras vardag.

– Det kan vi till exempel göra genom att erbjuda vaccinationer, allergitester och att kolla upp födelsemärken. Vi ska använda oss av den kompetens som finns i våra apotek men även utveckla nya samarbeten, säger Anders Nyberg, och nämner det som redan inletts med vårdföretaget Minutkliniken.

Kunderna kan snabbt träffa en sjuksköterska eller få en diagnos av en läkare.

– Fördelen framför vårdcentralen är både våra generösa öppettider och att man kan fixa den typen av ärenden medan man ändå handlar.

Annons:
Annons:
Loading...