Hemtex uppgraderar sajten – vill bli nummer ett på nätet också

Hemtex uppgraderar sin hemsida i ambitionen att bli ledande online inom heminredningsbranschen. ”Den nya webbplatsen blir snabbare, enklare och bättre”, säger e-handelschefen.
Text: Daniel Norman

Ambitionen är att det ska vara enkelt och roligt att handla på Hemtex.se. 

– Då måste vi sänka varje teknisk tröskel så att kunden kan fokusera på inspiration och kvalificerad produktinformation, säger Martin Richardsson, e-handelschef för Hemtex. 

Han konstaterar att plattformen inte bara blir viktig ur försäljningssynpunkt, många använder den för research innan ett köp.  

Sajten är responsiv och det har lagts en större vikt vid bilder. 

 – Mer än hälften av vår trafik och närmare hälften av vår e-handel går via mobiler idag. Då gäller det att designen är genomtänkt och gör vårt rika bildmaterial rättvisa även om skärmen bara är några få tum, säger Martin Richardsson.

– Vi har tagit hjälp av några av branschens främsta experter i vår ambition att sudda ut gränsen mellan butikerna och e-handeln. 

Kedjan har inte satt något blygsamt mål för e-handeln. 

    – Med över 150 butiker i Sverige, Finland och Estland är Hemtex redan idag ledande offline. Nu tar vi ett viktigt nästa steg för att ta ledningen även online, säger Martin Richardsson.

Sommar

Market i Almedalen

Attacken på Drottninggatan

Loading...