Här är XXL:s nya koncept – Länna först i Sverige att få det: ”Lite mer fashion”

När XXL slår upp portarna till sitt nya varuhus i Länna utanför Stockholm blir det med ett nytt, fräscht och uppdaterat butikskoncept. ”Det blir ett exklusivare koncept. Lite mer high fashion-känsla men med samma prisbild och sortiment”, säger Johan Ljung, driftchef.
Text: Agneta Renmark

Revolutionerande.

Det är Johan Ljungs egna ord om det nya butikskoncept som XXL presenterar i samband med att kedjans 26:e varuhus i Sverige öppnar i Länna köpcentrum senast i december.

– Det handlar om både utseende och till viss del om utbud. Det blir lite mer modernt och mer stilrent, med en annan finish i inredningen och snyggare exponeringar. Lite mer ”fashion” men samtidigt volym och sortimentsbredd, säger Johan Ljung. 

Även sortimentet kan skilja sig en del, det är lite mer fokus på att visa fram det högre skiktet.

– Men gästerna kommer att känna igen sig och vi kommer fortfarande att ha marknadens bredaste sortiment till de bästa priserna.

Helt sprillans är dock inte det nya konceptet, som går under namnet XXL 4.0. När kedjan öppnade sitt första varuhus i Österrike tidigare i höst var det just det här konceptet som presenterades.

Mer modernt och mer stilrent, så beskriver Johan Ljung, driftchef på XXL, det nya konceptet.

Tanken är att uppgradera fler svenska varuhus allt eftersom.

– Jag tycker egentligen att det är en fördel att vi inte är absolut först ut i Europa. På det viset slipper vi barnsjukdomar och kan finslipa lite på detaljerna, så detta blir ännu bättre, säger Johan Ljung.

Länna köpcentrum, som ligger i Huddinge, har en relativt ny ägare: Standard Life Investments European Real Estate Club LP.

– De satsar verkligen, hela köpcentrumet genomgår en upprustning just nu där allt blir nytt och fräscht med flera nya hyresgäster.

När öppnar ni då?
– Jag har inget exakt datum än, men vi siktar givetvis på att öppna innan nyår för att få med julhandeln, säger Johan Ljung.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...