Foto: Gustaf Olsson

Här är H&M:s nya kedja

Arket blir namnet på ett av de nya varumärken som H&M ska lansera. ”Det kommer att erbjuda enkla och tidlösa kollektioner, accessoarer samt ett utvalt sortiment till hemmet”, säger vd i en kommentar. 
Text: Daniel Norman

H&M har kommunicerat att kedjan jobbar med två nya varumärken som ska komplettera befintlig portfölj.

I dag avslöjar modeföretaget detaljer om ett av dem, Arket.

– Varumärket inriktar sig på kvalitet samt tidlös och funktionell design, säger vd Karl-Johan Persson.

Där kommer att finnas kläder för kvinnor, män och barn samt accessoarer och heminredning. Priserna kommer att vara något högre än hos H&M.  

– Sortimentet kompletteras av utvalda produkter från externa varumärken, säger Karl-Johan Persson.

Den första butiken öppnar i London i höst. Efter det står Bryssel, Köpenhamn och München på tur.

– I de flesta butikerna kommer det även att finnas ett café. Caféet baseras på det nya nordiska köket med sitt fokus på naturliga ingredienser och välbefinnande, säger Karl-Johan Persson.

Arket kommer även att öppna e-handel på 18 europeiska marknader i samband med lanseringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...