Global Retail gav bort sin kickoff till skolbarn i förort: ”Känns viktigt”

Global Retail och Slash.ten gav bort sin årliga kickoff till en skola i ett socioekonomiskt utsatt område. ”Medarbetarna tycker att det var den bästa kickoff de varit på”, säger vd Anton Granlund.
Text: Daniel Norman

Global retail, som äger G-stars butiker i Sverige, och syskonföretaget Slash.ten anordnar varje år kickoff för sina anställda. 

– Nu kände vi att vi ville göra något annorlunda, säger vd Anton Granlund. 

Kontakter togs med olika välgörenhetsorganisationer. Valet föll slutligen på prins Daniels stiftelse En frisk generation som hjälper familjer till positiv förändring genom rörelse.

Tillsammans med dem fattades beslutet att genomföra aktiviteter för eleverna vid Åbyskolan i Västerhaninge i Stockholm, ett område med begränsade socioekonomiska resurser. 

450 barn deltog. Dagen fylldes med uppträdanden från artister som Sean Banan blandat med lekar som leddes av medarbetarna från Global Retail och Slash.ten. 

– Rektorn på skolan menade att detta var en ”once in a lifetime-upplevelse” både för barnen och lärarna och våra medarbetare tycker att det var den bästa kickoff de varit på, säger Anton Granlund. 

Han hoppas att Global Retail och Slash.ten kan få andra företag att tänka annorlunda kring sin kickoff. 

– Dagens känns extra viktig med tanke på omvärldsläget och de utmaningar som finns i våra närområden med ökade klyftor, utanförskap och främlingsfientlighet. 

Sommar

Market i Almedalen

Attacken på Drottninggatan

Loading...