Foto: Jamin Pirnia

Gina Tricot förstärker med fler kompetenser: ”Inne i en oerhört spännande fas”

Gina Tricot har rekryterat en ny kreativ chef. Samtidigt har kedjan anställt en CRM-chef. ”Kommer hjälpa bolaget i fortsatt stark riktning framåt”, säger vd Magnus Månsson.
Text: Daniel Norman

Sophie Adamovic från både titeln creative director och senior art director. Hon beskriver det som en drömroll. 

– Gina Tricot är i en väldigt spännande utvecklingsfas och att få komma in nu, påverka och bidra tillsammans med det grymma teamet på Gina Tricot är både kul och utmanande, säger hon i en kommentar. 

Tidigare har hon bland annat jobbat som art director inom H&M, Weekday och Sony Music. 

Hennes fokus kommer främst att ligga på att stärka och tydliggöra identiteten och kommunikationen i alla kanaler. 

Christina Svärd är bolagets nya CRM-chef. Närmast kommer hon från Rise (Research institutet of Sweden) där hon var med och byggt upp ett dotterinstitut till Astra Zeneca. Hon har bred erfarenhet inom CRM-arbete. 

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...