Gap fångar upp barnfamiljer med prenumeration på babykläder

Med en ny tjänst där en låda babykläder dimper ner var tredje månad vill amerikanska Gap göra barnfamiljer till trogna kunder.
Text: Thomas Karlsson

H&M-konkurrenten Gap, som driver cirka 1 600 butiker i ett 50-tal länder, satsar nu på att knyta småbarnsfamiljer till sig genom en ny prenumerationstjänst för babykläder. Var tredje månad kommer en låda med nya kläder, lagom tills de gamla är urvuxna.

Lådan kostar 70 dollar och uppges vara värd 100. Kunden uppger barnets födelsedatum och kön och kan välja mellan tre olika varianter – klassiskt, lekfullt eller en överraskningslåda. Efter den första leveransen kommer en ny var tredje månad i uppdaterade storlekar.

Prenumerationstjänsten startade i maj för utvalda stamkunder, men lanseras nu allmänt på modekedjans amerikanska näthandelssajt.

 

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...