Clas Ohlson testar ett utökat erbjudande av tjänster: ”Vill förenkla”

Clas Ohlson vill inte bara erbjuda kunderna att köpa produkter i sina varuhus, kedjan satsar även på service. ”Vi testar ett antal tjänster”, säger verkstadschefen Per Dahler.
Text: Daniel Norman

Tre tjänster Clas Ohlson testar:

  • Uthyrning av verktyg och andra produkter för hemmafix. 
  • Installation av robotgräsklippare. 
  • Knivslipning. 

Sedan i höstas har Clas Ohlsons kunder i sju utvalda varhus kunnat hyra verktyg och andra produkter som behövs för hemmarfixprojekt. 

– Det vi ser är en förflyttning i hur man tar in det vi kallar slit men inte släng i vardagen. Tidigare nyttjade man till exempel gärna vår reparationsservice eller köpte reservdelar av ekonomiska skäl medan det nu är mer av ett livsstilsval, säger Per Dahler.

Installation av robotgräsklippare är en tjänst som kedjan testar. 

– Vi har sett att många kunder vill ha en helhetslösning när de köper en robotgräsklippare och installationstjänsten har varit mycket populär hittills. Vi tittar därför också på andra tjänster kopplade till robotgräsklippare, säger Per Dahler. 

Knivslipning kommer att lansera inom kort. 

 – Vi vill alltid förenkla kundernas vardag och ett utökat tjänsteerbjudande är en del av det, säger Per Dahler. 

Valet av tjänster som kedjan testar bygger på frågor och önskemål från kunderna. 

Per Dahler, chef för Clas Ohlsons verkstäder.
Annons:
Annons:
Loading...