Adlibris lanserar fyndsajt – första steget i satsning på mobildriven handel

Adlibris har lanserat sajten Yayday, det första projektet i ett nytt affärsområde. ”Vi planerar att lansera nya tjänster med fokus på e-handel och expressleveranser”, säger pressansvarig Linnéa Wiklund.

Adlibrisgruppens sajter

  • Adlibris.com
  • Köketsfavoriter.se
  • Bamba.se
  • Boktipset.se
  • Discshop.se
  • Odla.nu
  • Roligaprylar.se
  • Yayday.se

Yayday riktar sig till en yngre publik. 

– Sajten är i första hand anpassad för mobilen eftersom vi ser att allt mer trafik och köp kommer via den, säger Linnéa Wiklund till Market. 

Hon beskriver sajten som en fyndbutik där allt kostar under hundralappen. 

– På Yayday ska du alltid kunna hitta fynd som förgyller vardagen. 

Detta är det första i det nya affärsområdet Adlibris Next. 

– Inom det planerar vi att lansera nya tjänster med fokus på mobildriven e-handel och expressleveranser. Vi vill öka vår utvecklingstakt för hela gruppen och Adlibris Next är ett sätt för oss att snabbt kunna lansera nya sajter och testa och lära oss utan att det påverkar våra andra affärer, säger Linnéa Wiklund.   

Ni har åtta olika nätbutiker inom Adlibrisgruppen, kan det bli fler? 
– Det kan absolut bli fler sajter. Gemensamt för Adlibrisgruppens sajter är priset, vi strävar alltid efter att ge våra kunder så bra priser som möjligt. För att kunna fortsätta hålla nere priserna så behöver vi fortsätta växa och skapa ännu fler synergier och skalfördelar, säger Linnéa Wiklund.  

Därför har Adlibris en tillväxtstrategi som går ut på att fortsätta växa genom nylanseringar, förvärv och organisk tillväxt på befintliga sajter. 

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...