nyamarket.jpg

TVÅ DELAR: Den nya sajten kommer att vara uppdelad i två – en premiumdel och en gratisdel.

Här är fördelarna med nya Market

Fler artiklar, djupare material och bättre bevakning. Markets nya sajt har allt för alla i detaljhandeln.  "Vi får inte bara en ny kostym – vi skapar en modern och slipad digital tjänst för detaljhandelns aktörer" säger Mikael Sydner, webbredaktör.
2017-05-17

Etiketter

InrikesTrender

Nya Market.se

  • En ny och rejäl satsning på en gratisdel med snabba nyheter från morgon till sen eftermiddag.
  • En premiumdel med fördjupade nyheter, trender, analyser och kommentarer.
  • Premiumkunder får också tillgång till djuplodande rapporter i pdf-format.
  • Superpraktiska ”gör så här”-artiklar inom alla tänkbara ämnen.
  • Möjlighet att testa kostnadsfritt i en månad.

Markets nya sajt öppnar den 1 juni – men flitens lampa har lyst på redaktionen sedan årsskiftet. Allt för att skapa det bästa för läsarna. Sajten är uppdelad i två – en premiumdel och en gratisdel. 

– På gratisdelen ska vi vara detaljhandelns primära källa för korta snabba nyheter, direkt när det händer –  och vårt dagliga nyhetsbrev kommer att vara gratis, säger Mikael Sydner, webbredaktör på Market.

– På Premium tar vi det hela steget längre med fördjupade nyhetsartiklar, trendbevakning, nyhetskommentarer, analyser och flera djuplodande rapporter i pdf-format. Vi ska vara den självklara källan för alla inom detaljhandeln, fortsätter han.
Bevakningen kommer att vara bred och artiklarna många. Stort fokus kommer att läggas på superpraktiska artiklar i stilen ”så här gör du”. 

– Det kan vara allt från hur man hanterar kunder i provhytten till hur du smart värvar medlemmar till kundklubben. Market ska inte vara merläsning, det ska vara ett behov i jobbet, säger Mikael Sydner. 

Men det är inte bara innehållet som förbättras. Plattformen är helt ny med betydligt fler funktioner jämfört med tidigare. Branschaktuell statistik kommer att presenteras på ett läsvänligt sätt och praktiska lösningar banar väg för större satsningar på rörlig bild.

–  Vi kommer till exempel att producera fler podcasts och så småningom nya programformat. Vi ska vara en kunskapsbank för prenumeranterna.

Det är ett långt och gediget arbete som läsarna får ta del av när sajten slår upp portarna den 1 juni. 

– Vi har lyssnat på målgruppen och lagt mycket tid på att kartlägga deras behov. Detta tror vi att vi har lyckats paketera i nya Market. Vi öppnar för möjligheterna med företagslicenser i stället för prenumerationer och är väldigt spända på att se vad läsarna tycker. Därför ger vi också läsarna möjlighet att prova Premium kostnadsfritt i en månad, säger Annika Waldenström, försäljnings- och marknadschef, Market.