Johan MArklund

Thomas Ohlén: Priserna gör Lidl till ett allt större hot mot jättarna

Pris har blivit ännu viktigare när konsumenterna handlar livsmedel. Därför är det inte överraskande att Lidl växer starkt i Sverige. Men även lågpriskedjorna tar pengar från traditionella dagligvarubutiker.
Text: Thomas Ohlén

Thomas Ohlén

Ekonomireporter på Market

Lidls bokslut blev offentligt i dag och visar att det svenska kommanditbolaget lyfte nettoomsättningen med 7,5 procent till nästan nio miljarder kronor under räkenskapsåret som slutade i februari.

Det är långt över branschens index på 2,5 procent och extra imponerande med tanke på att bara en butik etablerades.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium
7990kr/år ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Rapporter

Analyser

Loading...