Lars Welin: Som föregångare borde handeln våga sticka ut hakan lite mer

Det är inte de stora ideologiska frågorna som dryftas i butikerna. Nej, det är jordnära frågor om ekonomi och företagande som är i fokus. Men handeln som helhet skulle tjäna på om handlarna lyfte lite på blicken och även tog ställning i andra frågor.
Text: Lars Welin

Lars Welin

Analytiker och skribent på Market

Markets valundersökning visar att det ofta är företagens villkor, den svenska ekonomin och lag och ordning som står i fokus för handlare och chefer i handeln. Tillsammans med arbetsmarknads- och integrationsfrågor står de i en klass för sig när handeln får avgöra vilka politiska frågor som är viktigast.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Loading...